Posts

Posts uit maart, 2026 tonen

5/03 De duinen

Afbeelding
  We gingen naar de duinen. We vonden het heel mooi. We hadden veel vrije tijd gehad en het was heel leuk. Maar we hingen vol zand! Op de hoogste duin was het beste uitzicht. We hadden samen een spel gespeeld waar we zo lang mogeljk op  elkaar moesten zitten. We hadden het record: 35 seconden! Het was heel leuk. Groetjes, Muslim en Jef

5/03 Het duinenhuis

Afbeelding
  Naar het Duinenhuis In de namiddag zijn we naar het Duinenhuis geweest. Daar hebben we de Blauwe Reiger moeten tekenen in één lijn. De eerste keer mochten we nog naar het blad waar we op moesten tekenen kijken, maar de tweede keer niet meer. Dan moesten we naar buiten voor naar de duinen te kijken om ze daarna na te tekenen.  en daarna mochten we het in kleuren met pastelkrijtjes. het was SUPER leuk !!! Hailey en Amber

5/03 Navigo: visserijmuseum

Afbeelding
Navigo visserijmuseum In de voormiddag gingen we naar het Navigo visserijmuseum. We kwamen er meer te weten over de vissers en hoe ze leefden. En ook over verschillende vissen zoals de potvis. De gids had goede uitleg die we heel interessant vonden. Er stonden verschillende boten groot en klein, waaronder de Martha die heel mooi was. Het was heel leerrijk en leuk. 😀 Felice en Ella

5/03 Het toeristisch treintje

Afbeelding
Treinrit naar het museum Wij hebben het over de treinrit naar het museum Navigo. We gingen met een klein treintje naar het museum. Het treintje bestond uit de bestuurder en de twee wagons. Als je in het laatste wagonnetje zat, ging je als we in een bocht reden helemaal heen en weer. We hebben ook liedjes gezongen: alle liedjes die Jaak ons heeft geleerd. Het was super leuk en gezellig, groetjes Enora en Laura S.

3/03 avondactiviteit

Afbeelding
  We hebben verschillende spelletjes gespeeld zoals: De laatste Abt die dood was en mensen liet verschieten (leuke reacties). Hypnose van Jaak: Dat er onder het bord zwarte as zat en dat er 3 personen de hypnose van Jaak moesten volgen. Ze smeerden dat op hun gezicht en ze hadden het niet door.  Er kwam een stilte koning en als iemand een geluid maakte klonk het als donder in zijn oren.  Er was ook een oud skelet van een oud dier en ze moesten raden wat waar was, bv: de staart, de kop…Maar toen ze onder de staart voelden hadden ze er choco gezet. Tibe, Jolien, Clio-alix

4/03 Natuurcentrum Duinpanne

Afbeelding
  We zijn naar natuurcentrum Duinpanne geweest. D aar deden we proefjes z oals: een  zeester onderzoeken, bij het aquarium vissen en koraal bekijken en welke vormen schelpen hebben. Daarna moesten we een grote quiz/test maken, die heel gemakkelijk was, want 1 groep had 19 op 20 en de andere groep had 20 op 20 👏. Na de quiz mochten we nog naar het winkeltje om souvenirtjes te kopen. Daarna mochten we buiten eten en spelen.  Toen gingen we terug naar Excelsior. groetjes, Joline Mats

4/03 de tram

Afbeelding
We stapten op de tram in Sint-Ides-Bald. Op de tram hadden we Jaak jongeren woorden geleerd bv: 67, good boy, clock it en yappe. ’t Was druk en heel veel kinderen moesten opstaan om de ouderen plaats te geven . We stapten af in De Panne kerk. groetjes, Roos  Soléa

4/03 speurtocht

Afbeelding
De speurtocht was lang wandelen maar heel leuk en grappig. We moesten het hele strand overlopen en schelpen zoeken voor een  opdracht. Het was heel mistig dus we konden niet veel zien. We moesten rond 7 km wandelen/lopen dus iedereen zijn voeten deden pijn. En ik (Emiel) had 22 080 stappen. Leyton en Emiel

2/03 avondactiviteit

Afbeelding
  Wij gaan vertellen over wat we gisterenavond gedaan hebben. We hebben hele leuke spelletjes gespeeld en we hebben liedjes gezongen met Jaak. Jaak heeft ook een verhaal verteld. Het was heel leuk!  Van Phil en Lorik

3/03 Spelletjes in de duinen

Afbeelding
  De spelletjes in de duinen  De spelletjes die we hadden gespeeld waren: vlaggenspel, kat en muis , billie billie bob en paarden spel. We hadden veel zand in onze kleren. We waren ook vaak gevallen. Iedereen speelde fijn mee en de juffen hadden ook ons geprankt bij een fruit spel.  Liam en Faye

3/03 Zuid-Abdijmolen

Afbeelding
  Hallo, Wij hebben een windmolen bezocht. Waar we ook in mochten. Er was een heel steile trap. Maar eerst moesten we de windmolen in de juiste richting draaien, met zijn allen hebben we de windmolen van 30 ton kunnen draaien. Dan mochten we naar boven. Daar hebben we veel over de windmolens geleerd.  We hebben veel bijgeleerd groetjes Julie en Marte

3/03 vrij spelen op het strand

Afbeelding
 H allo Amin en Mark gaan het over het strand hebben. We waren schelpjes aan het zoeken, het was heel leuk. We konden veel nieuwe schelpjes ontdekken . daarna hadden we hadden we dieren na gedaan zoals zoals een zilvermeeuw en de krab, zandvlo. Tenslotte hadden we vrije tijd gekregen we deden dingen zoals: schuppen, voetballen en sculpturen maken. Amin en Mark

3/03 Gidsen op het strand

Afbeelding
  Wij zijn de dag begonnen met een rondleiding op het strand. De gidsen waren Rietje en Philippe. We kregen veel uitleg over de schelpen en de dieren. We deden ook leuke spelletjes. We weten nu veel over het strand! Het was heel interessant!! Laura en Eliana

2/03 De kamers ontdekken en inrichten

Afbeelding
  Over de kamers Er is niet zoveel ruimte in de kamers. We konden effe babbelen met onze kamergenoten. Het zijn alleen maar stapelbedden en geen normale bedden. Je kon ook gezelschapsspelletjes spelen met elkaar. Er waren genoeg lades om je spullen en kleren in te doen. George en Fredica

2/03 Het strand

Afbeelding
  Spelen op Mieke Hill Nadat we gezwommen hadden, hebben we op de grote duin gespeeld! Het was echt de Max! We rolden en sprongen van de duin! We genoten van de zee, en kwamen een bekende tegen…… Meester Koen! ( onze directeur )  We hebben een glijbaan gemaakt in het zand. We maakten veel plezier en hadden heel veel lol! Lea en Lena!

2/03 Plopsaqua

Afbeelding
Na de lange treinrit, kwamen we aan in Plopsaqua. We gingen dus zwemmen. Er waren heel leuke glijbanen, maar er was een die niet open was. Iedereen is met de juffen in de glijbaan geweest! We kregen lekkere K3 waterijsjes !!! Daarna gingen we onze kleren aandoen. En mochten we in het winkeltje iets kopen als je dat wou. Lili, Laura en Finn

2/03 Treinrit

Afbeelding
De heenweg naar Plopsaqua We moesten vroeg opstaan om naar de trein van Alken te gaan. Het was lang rijden maar we hebben veel plezier gehad. We hebben spelletjes gespeeld, gebabbeld en gezongen. We hadden de dag daarvoor besproken met wie we gingen zitten. En we zijn er tevreden mee. We moesten in Gent overstappen en dat verliep vlot.               Nehir en Otis